5 Ocak 2013 Cumartesi

Nizamettin Mollasalihoğlu-Yazı


Bir anekdot…
 

Yıl 1992 idi zannedersem... 
Almancı ev sahibim, 
“gel seninle Trabzon’da şöyle bir gezelim, hem de baş başa bir yemek yeriz “ dedi…
Yemekten sonra turlarken K.Maraş caddesinde bir bankanın camında asılı Semih Balcıoğlu sergi afişini gördük…
Ev sahibime,

“Gel bir bakalım kendisi orada mı?” dedim…
Çıktık ve Üstadın tablolarını asmaya çalıştığını gördük…
Selam verdikten sonra kendimi tanıttım ve de o bana,

“Sizi tanıyorum” dedi…
Tanışma faslından sonra kendisine, 

“üstat Trabzon’da sergi açıyorsunuz ama temsilcilik (Trabzon’da ki tüm karikatüristlerin bir arada bulunduğu TEMSİLCİLİK) olarak bizim haberimiz yok, ne iş?” diye sordum…
Bu soruma üstat, 

“Karikatürcüler Derneği'nin kurucularındanım ama şuan ki yönetimle aram yok, bu yüzden bağımsız hareket ediyorum” diye cevap verdi…
“Anladım üstat, bu akşam Trabzonlu çizerler olarak tam kadro açılıştayız” diyerek ve selamlaşarak oradan ayrıldık…
***
Oradan ayrıldıktan sonra K. Maraş caddesi üzerinde bulunan Kuzey TV’ ye uğrayarak, karikatürü ve karikatüristleri seven Ali Sabit Aksoy’a , 

“Üstat Semih Balcıoğlu burada, kendisiyle program yapar mısınız?” diye sordum…
O’da bana , 

“biz hem alt yazı olarak verelim, hem de açılıştan çekimler yapalım; ama sizde sergiden sonra üstadı alıp buraya gelin” dedi…
***
Sergiye davet için tüm karikatüristleri telefonla aradıktan sonra, o zamanlar aramız açık olan Harun Yavruoğlu’nu da arayarak sergiye davet ettim…
***
Sergide üstat’a gösterilen DENGESİZ SAMİMİYET(!) karşısında şok oldum…
Bu dengesiz samimiyet ten sonra ne yazık ki üstat’ın bana olan ilgisinin ve samimiyetinin azaldığını gördüm…
Üstatla ilk anda olan samimiyetin yerle yeksan olması karşısında kendisini TV’ye çıkartıp-çıkartmama ikilemi arasında kaldım…
“Bana yakışmaz ve Ali Sabit Bey'e ayıp olur ” düşüncesiyle bu ikilemi yenerek getirip kendilerini televizyona çıkarttık…
***
Elbette Semih Balcıoğlu'nun samimiyetini ve ilgisini istediği kişiye sunmasına itirazım olamazdı…
Ancak; Samimi uğraşlarım sonunda teşekkürü az görmesi beni üzdü…
***
Fikirlerimiz örtüşmese de ; “ÜSTAT SEMİH BALCIOĞLU’NA HAKKIMI HELAL EDİYOR VE ALLAH RAHMET ETSİN” diyorum…


Nizamettin Mollasalihoğlu